Zo creëer je de meest deelbare content

Share Button

Het is leuk om je doelgroep op het internet te informeren of adviseren, maar het liefst doe je dat tegen een zo groot mogelijk publiek. Hiervoor heb je online content nodig die de bezoekers na het lezen vervolgens weer verspreiden onder hun eigen connecties. BuzzSumo heeft gedurende acht maanden meer dan 100 miljoen artikelen onderzocht en gekeken welke content mensen het liefst delen.

Op marketinginsidergroup duiken ze in een artikel dieper in op het onderzoek. Er komen enkele verrassende conclusies naar boven. Lange artikelen kunnen bijvoorbeeld rekenen op meer shares dan korte artikelen. Natuurlijk zijn er ook conclusies die je kon verwachten. Zo hebben afbeeldingen een positief effect op de deelbaarheid van een artikel.

Antal de Waij Over Antal de Waij
Na ruim 12 jaar bij multinationale internet-ondernemingen gewerkt te hebben startte hij het Social Media Marketing bureau Engagement Media. Gespecialiseerd in Social Media & Social Business, Content Marketing en Community Management. Hij heeft veel ervaring opgedaan als marketingmanager en -directeur bij diverse multinationals en was verantwoordelijk voor branding, sales, marketing. Tegenwoordig publiceert hij over social media en social business, contentmarketing en communitymanagement en is hij consultant, docent, spreker en initiatiefnemer van digitalcontentmarketing.nl en platformsocialbusiness.nl

Share Button

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *