Zo beslis je of je ‘wide’ of ‘deep’ moet gaan met je content

Share Button

Het doel dat je wilt bereiken met content is grofweg in te delen in twee groepen. Óf je wilt de band met de bestaande bezoekers verbeteren, of je wilt nieuwe bezoekers aantrekken. Het eerstgenoemde doel bereik je met deep content, het tweede doel met wide content. Een effectieve contentstrategie gebruikt beide soorten content, maar hoe zet je deze content in op de goede manier?

  • Deep content
  • Met dit type content hoop je bezoekers te veranderen in consumenten. Hulpmiddelen om dit te bereiken zijn e-mail (bijvoorbeeld een nieuwsbrief), social media (als je het social aspect niet vergeet) en streaming (bijvoorbeeld via Periscope).

  • Wide content
  • Dit type content zet je in om zoveel mogelijk bezoekers te gebruiken. Ook hiervoor zijn enkele hulpmiddelen te bedenken. Denk bijvoorbeeld aan de kracht van zoekmachines (aandacht voor SEO), podcasts (over het veld waarin je bedrijf actief is) en infographics. Vooral het laatstgenoemde kan op het gebied van wide content wonderen verrichten.

Meer weten? Lees dan dit artikel.

Antal de Waij Over Antal de Waij
Na ruim 12 jaar bij multinationale internet-ondernemingen gewerkt te hebben startte hij het Social Media Marketing bureau Engagement Media. Gespecialiseerd in Social Media & Social Business, Content Marketing en Community Management. Hij heeft veel ervaring opgedaan als marketingmanager en -directeur bij diverse multinationals en was verantwoordelijk voor branding, sales, marketing. Tegenwoordig publiceert hij over social media en social business, contentmarketing en communitymanagement en is hij consultant, docent, spreker en initiatiefnemer van digitalcontentmarketing.nl en platformsocialbusiness.nl

Share Button

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *