Trakteer je oude content op nieuw leven

Share Button

Iedereen die veel content creëert weet dat het verzinnen van nieuwe onderwerpen lastig is. Je hoeft je dan ook niet te schamen als niet ieder idee goud waard is, of als je even zonder inspiratie zit. Om de druk van de ketel te halen kun je overwegen om je oude materiaal te hergebruiken. Ook is het natuurlijk zonde om goede content maar eenmalig in te zetten.

Op Forbes.com is een artikel te vinden dat dieper ingaat op het recyclen van content. Dit betekent natuurlijk niet dat je je hele werkwijze moet richten op het hergebruiken van bestaand materiaal. Maar er is niets mis mee om je oude content een nieuw doel te geven. Wat hierbij een sleutelrol speelt is de term ‘evergreen content’. Lees in het artikel wat de schrijver hiermee bedoelt.

Antal de Waij Over Antal de Waij
Na ruim 12 jaar bij multinationale internet-ondernemingen gewerkt te hebben startte hij het Social Media Marketing bureau Engagement Media. Gespecialiseerd in Social Media & Social Business, Content Marketing en Community Management. Hij heeft veel ervaring opgedaan als marketingmanager en -directeur bij diverse multinationals en was verantwoordelijk voor branding, sales, marketing. Tegenwoordig publiceert hij over social media en social business, contentmarketing en communitymanagement en is hij consultant, docent, spreker en initiatiefnemer van digitalcontentmarketing.nl en platformsocialbusiness.nl

Share Button

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *