Reclamecode social media in het kort

Share Button

reclamecode_social_mediaWat is de Reclamecode Social Media?

Per 1 januari 2014 is de Reclamecode Social Media, een initiatief van DDMA, opgenomen in de Nederlandse Reclame Code en is hiermee bindend voor alle bedrijven in Nederland die sociale media inzetten om hun product en/of diensten te promoten. De Reclamecode Social Media is een aanvulling op de algemene bepalingen over reclame in onder andere het Burgerlijk Wetboek.

Wat betekent dit voor de adverteerder?

Wanneer een adverteerder iemand voordeel biedt voor het verspreiden van reclame via social media én dit voordeel de geloofwaardigheid van de betreffende uiting beïnvloedt, moet de relatie tussen de adverteerder en de consument die de uiting verspreidt duidelijk zijn.

Download het pamflet van de Reclamecode Social Media hieronder!









Antal de Waij Over Antal de Waij
Na ruim 12 jaar bij multinationale internet-ondernemingen gewerkt te hebben startte hij het Social Media Marketing bureau Engagement Media. Gespecialiseerd in Social Media & Social Business, Content Marketing en Community Management. Hij heeft veel ervaring opgedaan als marketingmanager en -directeur bij diverse multinationals en was verantwoordelijk voor branding, sales, marketing. Tegenwoordig publiceert hij over social media en social business, contentmarketing en communitymanagement en is hij consultant, docent, spreker en initiatiefnemer van digitalcontentmarketing.nl en platformsocialbusiness.nl

Share Button