Pixar’s Inside Out: een masterclass in emoties

Share Button

Dit artikel begint met de zin: “Are you a content marketer but you haven’t watched Inside Out yet? Shame on you.” Daar kunnen wij het alleen maar mee eens zijn. Je merkt namelijk bij het creëren van content dat mensen inhoud die een emotionele reactie opwekt meer delen dan inhoud die dat niet doet. En laat Pixar’s nieuwste creatie nét over emoties gaan.

De conclusie van het artikel op marketinginsidergroup is dat ‘sadness’ andere emoties versterkt. Zonder droevigheid zou er dan ook geen vreugde zijn. Deze film is erg knap gemaakt en ook zéér interessant voor contentmarketeers. Zeker een kijkje waard, net als het artikel!

Antal de Waij Over Antal de Waij
Na ruim 12 jaar bij multinationale internet-ondernemingen gewerkt te hebben startte hij het Social Media Marketing bureau Engagement Media. Gespecialiseerd in Social Media & Social Business, Content Marketing en Community Management. Hij heeft veel ervaring opgedaan als marketingmanager en -directeur bij diverse multinationals en was verantwoordelijk voor branding, sales, marketing. Tegenwoordig publiceert hij over social media en social business, contentmarketing en communitymanagement en is hij consultant, docent, spreker en initiatiefnemer van digitalcontentmarketing.nl en platformsocialbusiness.nl

Share Button

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *