NU.nl experimenteert met geofenced content

Share Button
NU.nl experimenteert momenteel met nieuwe contentconcepten om haar gebruikers een meer gepersonaliseerde ervaring te geven. In de Android app is een functie met geolocatie toegevoegd die automatisch een specifieke homepage laat zien, gebaseerd op de plaats waar je je op dat moment bevindt.

Hoe werkt het?

Een voorbeeld: Lezers van NU.nl in Groningen die in de Android app hun locatie delen, zien automatisch een homepage met nieuws uit Groningen. Het nieuws wordt gemaakt door lokale partners van NU.nl in Groningen.
Een andere toepassingsmogelijkheid kan bijvoorbeeld een festival of evenement zijn. Denk daarbij aan Lowlands- of Pinkpop-informatie die verschijnt in de NU.nl app op basis van de locatie. Wil je je locatie niet openbaar maken? Dan kan lokale content nog steeds worden ontvangen door het volgen van een specifieke hashtag zoals #nugroningen.
De functionaliteit wordt binnenkort ook in iOS beschikbaar.
Dit artikel publiceerde Hoofd Productontwikkeling nieuws van NU.nl, Brechtje de Leij eerder op haar Google+ pagina.

Antal de Waij Over Antal de Waij
Na ruim 12 jaar bij multinationale internet-ondernemingen gewerkt te hebben startte hij het Social Media Marketing bureau Engagement Media. Gespecialiseerd in Social Media & Social Business, Content Marketing en Community Management. Hij heeft veel ervaring opgedaan als marketingmanager en -directeur bij diverse multinationals en was verantwoordelijk voor branding, sales, marketing. Tegenwoordig publiceert hij over social media en social business, contentmarketing en communitymanagement en is hij consultant, docent, spreker en initiatiefnemer van digitalcontentmarketing.nl en platformsocialbusiness.nl

Share Button

One comment

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *