Marketing is als sushi

Share Button

Wie houdt er nu niet van de bekende rijstballetjes belegd met een stukje rauwe vis? Austin McCraw is een blogger bij marketingsherpa.com die daar precies hetzelfde over denkt. In een post legt hij uit hoe sushi zijn perceptie op marketing heeft beïnvloed.

Hij heeft enkele overeenkomsten tussen sushi en productmarketing gevonden. Een van zijn vondsten is dat de waarde van een product niet direct te ‘koppelen’ is aan de pure inhoud waar het uit bestaat. Ook de manier van presenteren speelt een grote rol bij de beleving van een product. Ben je benieuwd naar zijn andere ontdekkingen? Lees dan zijn artikel. 

Antal de Waij Over Antal de Waij
Na ruim 12 jaar bij multinationale internet-ondernemingen gewerkt te hebben startte hij het Social Media Marketing bureau Engagement Media. Gespecialiseerd in Social Media & Social Business, Content Marketing en Community Management. Hij heeft veel ervaring opgedaan als marketingmanager en -directeur bij diverse multinationals en was verantwoordelijk voor branding, sales, marketing. Tegenwoordig publiceert hij over social media en social business, contentmarketing en communitymanagement en is hij consultant, docent, spreker en initiatiefnemer van digitalcontentmarketing.nl en platformsocialbusiness.nl

Share Button

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *