Het woord van het jaar is….. een emoji!

Share Button

Je leest het goed, en het was je misschien al opgevallen. Het woord van het jaar, gekozen door het prestigieuze Oxford Dictionaries, is dit jaar een emoji. De ‘tears of joy’ emoji is gekozen omdat deze het beste ‘verwoord’ wat de mensen bezig hield in 2015.

Eerder schreven wij al over een artikel waarin stond beschreven dat emoji’s positieve effecten hebben op traffic. Nu blijkt dus ook dat ze het woord van het jaar kunnen worden. Ook opmerkelijk, volgens een onderzoek uitgevoerd door Swiftkey zorgt bovenstaande emoji voor 20% van al het emoji verkeer in Groot-BrittaniĆ«. Op het blog van Oxtord Dictionaries wordt de keuze voor de emoji verder gemotiveerd.

Antal de Waij Over Antal de Waij
Na ruim 12 jaar bij multinationale internet-ondernemingen gewerkt te hebben startte hij het Social Media Marketing bureau Engagement Media. Gespecialiseerd in Social Media & Social Business, Content Marketing en Community Management. Hij heeft veel ervaring opgedaan als marketingmanager en -directeur bij diverse multinationals en was verantwoordelijk voor branding, sales, marketing. Tegenwoordig publiceert hij over social media en social business, contentmarketing en communitymanagement en is hij consultant, docent, spreker en initiatiefnemer van digitalcontentmarketing.nl en platformsocialbusiness.nl

Share Button

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *