Het tijdperk van de visualmarketing is aangebroken

Share Button

Mensen zijn visuele dieren. Wanneer je door de timeline van Instagram of Facebook scrollt stop je regelmatig om je te verdiepen in het aangeboden materiaal. Niet geheel toevallig gebeurt vaak bij een video of afbeelding. Hoezo is dit het geval?

In een blog op overgovideo.com legt Kelly Kranz uit waarom de bedrijfswereld de overstap aan het maken is richting visualmarketing. Er kleven namelijk behoorlijk wat voordelen aan deze manier van werken. Omdat onze aandachtsspanne steeds korter wordt (geloof het of niet, zelfs een goudvis kan zich tegenwoordig langer concentreren dan een mens) moeten bedrijven middelen inzetten om onze aandacht op te eisen. Daar zijn afbeeldingen en video’s perfect geschikt voor.

Antal de Waij Over Antal de Waij
Na ruim 12 jaar bij multinationale internet-ondernemingen gewerkt te hebben startte hij het Social Media Marketing bureau Engagement Media. Gespecialiseerd in Social Media & Social Business, Content Marketing en Community Management. Hij heeft veel ervaring opgedaan als marketingmanager en -directeur bij diverse multinationals en was verantwoordelijk voor branding, sales, marketing. Tegenwoordig publiceert hij over social media en social business, contentmarketing en communitymanagement en is hij consultant, docent, spreker en initiatiefnemer van digitalcontentmarketing.nl en platformsocialbusiness.nl

Share Button

One comment

  1. Vooropgesteld: ik doe er zelf ook volop aan mee (gebruik Canva), maar we weten allemaal waar dit toe leidt: geen tekst meer zonder een overkill aan afbeeldingen en video’s. Voor je het weet zijn we allemaal visualmoe en is VR nog het enige wat ons kan boeien. Goede spiegel om onszelf voor te houden: gebruiken we visuals om de visuals? Of voegt het ook écht waarde toe voor de lezer/kijken?

    En los van de positieve impact op je marketing: moeten we wel willen meedoen aan het stimuleren deze visuele hype of is het misschien veel gezonder voor een mens om in alle rust echte goede verhalen te lezen?

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *