Het doodsimpele geheime ingrediënt voor meer online engagement

Share Button

Mensen binnen een communicatie- of marketingafdeling piekeren zich dagelijks suf over een tekort aan retweets, likes en shares. Kortom, er is te weinig engagement. Als je hard over iets nadenkt zie je vaak simpele oplossingen over het hoofd. Zo is er een eenvoudig geheim ingrediënt dat kan helpen bij het creëren van meer engagement, namelijk emoji’s. 😀

In een artikel op marketingland.com legt Larry Kim uit hoe emoji’s kunnen helpen bij het enthousiasmeren en activeren van je bezoekers. Het artikel legt gelukkig goed uit hoe je deze simpele engagementtruc handig en effectief toe kunt passen. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je na het lezen van dit kort stukje tekst als een bezetene emoji’s gaat verwerken in je online posts. 😉

Antal de Waij Over Antal de Waij
Na ruim 12 jaar bij multinationale internet-ondernemingen gewerkt te hebben startte hij het Social Media Marketing bureau Engagement Media. Gespecialiseerd in Social Media & Social Business, Content Marketing en Community Management. Hij heeft veel ervaring opgedaan als marketingmanager en -directeur bij diverse multinationals en was verantwoordelijk voor branding, sales, marketing. Tegenwoordig publiceert hij over social media en social business, contentmarketing en communitymanagement en is hij consultant, docent, spreker en initiatiefnemer van digitalcontentmarketing.nl en platformsocialbusiness.nl

Share Button

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *