Facebook wil waar voor het geld van adverteerders

Facebook advertenties, adverteren
Share Button

Facebook werkt aan een manier om adverteerders alléén te laten betalen voor advertenties en posts die daadwerkelijk gezien zijn. Tot op heden betalen adverteerders voor de geserveerde advertenties, maar dit hoeft niet te betekenen dat ze ook daadwerkelijk gezien worden.

Adverteerders hebben op deze manier meer aan hun advertentie campagnes, omdat ze beter kunnen zien waar hun geld precies heen gaat. Advertentie niet gezien? Dan is het geen impressie. Facebook zou graag zien dat deze manier van doorberekenen voor de hele online marketingwereld gaat gelden.

Ook zal deze definitie van geziene content uitrollen naar organisch content van bedrijven. Dit al wellicht betekenen dat de cijfers (nog) lager uitvallen, maar wel een stuk kwalitatiever zijn.

Bron

Antal de Waij Over Antal de Waij
Na ruim 12 jaar bij multinationale internet-ondernemingen gewerkt te hebben startte hij het Social Media Marketing bureau Engagement Media. Gespecialiseerd in Social Media & Social Business, Content Marketing en Community Management. Hij heeft veel ervaring opgedaan als marketingmanager en -directeur bij diverse multinationals en was verantwoordelijk voor branding, sales, marketing. Tegenwoordig publiceert hij over social media en social business, contentmarketing en communitymanagement en is hij consultant, docent, spreker en initiatiefnemer van digitalcontentmarketing.nl en platformsocialbusiness.nl

Share Button

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *