E-commerce en messaging: een Pinteressant huwelijk

E-commerce en messaging: een Pinteressant huwelijk
Share Button

Er bestaan ontzettend veel berichtenservices: WhatsApp, Facebook, Snapchat, Kik, Hangouts en nog veel meer. Pinterest heeft er sinds gisteren ook één, maar waarom? Wat voegt het toe aan het online moodboard? Het antwoord zegt veel over de toekomst van Pinterest.

Méér dan hallo

Vorig jaar kon je al pins naar vrienden sturen binnen je netwerk. Vandaag de dag worden er dagelijks 2 miljoen pins verstuurd via deze service. Tot op heden was er geen mogelijkheid om hierop te reageren binnen Pinterest. En dat is waar Pinterest messages komt kijken. Tom Watson, de productdesigner, zegt dat het meer een gesprek rondom een object zal zijn, dan slechts gedag zeggen. Bovendien laat het zien dat Pinterest steeds meer het privé delen omarmd, in plaats van slechts de publieke moodboards. De missie is om mensen zo ver te krijgen meer te dóen, in plaats van alleen te pinnen.

Niet alleen afbeeldingen kun je via de chat versturen, maar ook gehele boards of profielen. In tegenstelling tot delen via bijvoorbeeld Facebook of WhatsApp kun er hetzelfde mee als normale pins; liken, repinnen of doorsturen, geheel binnen de app. Pinterest wil met deze dienst de loop van het delen van pins verbeteren en sluiten.

E-commerce

Nu het delen van pins makkelijker wordt is deze feature wellicht ook bedrijfsmatig interessant. Pinterest is al een interessante etalage voor e-commerce bedrijven en doordat de conversatie nu rondom objecten plaatsvindt, zal de kans op conversie toenemen en daarmee is het medium nog interessanter geworden.

Wij van DCM zeggen tegen deze functionaliteit: ‘Ja, ik wil’.

Bron

Antal de Waij Over Antal de Waij
Na ruim 12 jaar bij multinationale internet-ondernemingen gewerkt te hebben startte hij het Social Media Marketing bureau Engagement Media. Gespecialiseerd in Social Media & Social Business, Content Marketing en Community Management. Hij heeft veel ervaring opgedaan als marketingmanager en -directeur bij diverse multinationals en was verantwoordelijk voor branding, sales, marketing. Tegenwoordig publiceert hij over social media en social business, contentmarketing en communitymanagement en is hij consultant, docent, spreker en initiatiefnemer van digitalcontentmarketing.nl en platformsocialbusiness.nl

Share Button

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *