Drie content verspreidingstechnieken die je moet proberen

28 december_resized
Share Button

Een zo groot mogelijk publiek bereiken is niet het belangrijkste doel van contentmarketing. Wat je wilt is mensen enthousiasmeren en informeren zodat ze op een positieve manier tegen je merk aankijken. Natuurlijk is het bereik van je content niet te onderschatten, maar de kwaliteit van je werk is nóg belangrijker. Helaas levert een hoge kwaliteit niet altijd een grote schare aan trouwe volgers op. Mocht dit bij jouw content het geval zijn, probeer dan eens een van de volgende verspreidingstechnieken:

  • Social media advertising

    Om maar meteen met de deur in huis te vallen: zonder budget is content écht laten opvallen op social media ontzettend moeilijk. Is dat wel je doel, begin dan rustig met klein beetje budget voor een kanaal naar keuze. Leer de mogelijkheden voor adverteerders goed kennen en pas dit vervolgens toe op je overige kanalen.

  • Website visitor retargeting

    Het is mogelijk om bezoekers van je website te ‘retargeten’. Dit wil zeggen dat je de bezoeker op het internet laat volgen door jou advertenties. Mogelijk raken ze hierdoor tóch overtuigd van je product of dienst om het vervolgens af te nemen.

  • Influencer marketing

    Schakel de hulp van experts en invloedrijke personen in je vakgebied in om content te maken en delen voor je platform. Ieder van deze influencers hebben namelijk eigen volgers die vervolgens met jou product of dienst in aanraking komen.

Wil je een uitgebreidere uitleg? Kijk dan op deze website.

Redactie Over Redactie
Heb je een suggestie voor een onderwerp? Mail het gerust naar info@digitalcontentmarketing.nl. Onze redactie gaat er graag mee aan de slag.

Share Button

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *