Dit zijn de verwachte contentmarketing trends voor 2016

3. Resized
Share Button

Het afgelopen jaar was een goed jaar op het gebied van contentmarketing. Het speelt een steeds grotere rol binnen bedrijven, en het lijkt erop dat deze trend zich door blijft zetten. Over trends gesproken, er zijn nog een aantal andere zaken waarvan verwacht wordt dat ze in 2016 gaan gebeuren:

  • De content stack
    De ontwikkeling van de zogenoemde content stack blijft zich voortzetten. Het wordt voor contentmarketeers gemakkelijker om snelle oplossingen te vinden voor problemen binnen de acht workflow scenarios. Voorbeelden van deze workflow scenarios zijn distributie, analyse en creatie.
  • Senior medewerkers gericht op contentmarketing
    Bedrijven komen er langzaam maar zeker achter dat content niet van toepassing is op slechts 1 kanaal. Het speelt onder andere in communicatie en marketing een grote rol. Een strategische blik die over alle communicatie-uitingen het overzicht behoudt is dan ook cruciaal.
  • Een blijvende behoefte aan strategie
    Veel bedrijven beginnen met contentmarketing zonder ook maar enig idee over het proces op de lange termijn. Er is te weinig aandacht voor het ‘hoe’ en ‘waarom’, en teveel aandacht op het doelloos creëren van veel content. Deze behoefte aan strategie zal in 2016 blijven bestaan.
  • Meetbare resultaten worden concreter en veelzeggender
    Ook al zijn sales natuurlijk érg belangrijk, er moet tenslotte geld zijn. Het is niet de enige indicatie van het succes van een bedrijf. In 2016 zijn ook andere indicatoren van succes goed te onderzoeken. Denk aan merkwaarde, efficiëntie van je werk en ervaringen van gebruikers.
  • De komst van ‘global content’ 
    Zolang het belang van content voor organisaties blijft groeien, zullen bedrijven ook de schaal van hun werkzaamheden willen vergroten. Door het internet ligt de wereld voor bedrijven aan hun voeten.
  • Content over nieuwe dingen
    Geen duidelijke tussenkop, maar we zullen het even verduidelijken. Steeds meer apparaten staan met elkaar in verbinding. Door sensoren en draadloze connecties hebben ze onderlinge interacties: het zogenoemde Internet of Things. De content die hieromheen zal ontstaan gaat een steeds grotere rol spelen. Nu zal dit in 2016 zo’n vaart nog niet lopen, maar verder in de toekomst is dit onvermijdelijk.

Meer lezen? Bekijk dan dit artikel.

 

Redactie Over Redactie
Heb je een suggestie voor een onderwerp? Mail het gerust naar info@digitalcontentmarketing.nl. Onze redactie gaat er graag mee aan de slag.

Share Button

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *