De grootste marketingfails van het jaar

2. Resized
Share Button

Het einde van het jaar is in zicht. Hopelijk kun je bij jouw bedrijf terugkijken op een succesvol jaar. Goede cijfers, een prettige werksfeer en géén gigantische marketingblunders. Dat laatste is iets wat de volgende bedrijven niet kunnen zeggen, want zij zijn allemaal onderdeel van de zeven grootste marketingblunders van het jaar.

    • BIC – De pennenfabrikant probeerde International Women’s Day te vieren maar dat pakte gigantisch verkeerd uit.


    • IHOP – Op de Twitteraccount van de ontbijtketen werd een tweet geplaatst met een verwijzing naar het verband tussen borstformaat en intelligentie. Vervolgens ontplofte het internet.


    • Target – Het veelzijdige warenhuis zette een ‘grappige’ woordspeling op een trui die achteraf niet zo grappig bleek te zijn.


    • Chipotle – De account van deze fastfoodgigant werd gehackt, dus feitelijk is het geen blunder van het bedrijf. Het veroorzaakte vooral ophef omdat ze jaren geleden zelf een hack hebben gefaked, wat nooit een goed idee is.
    • AirBNB – De passief-agressieve belasting gerelateerde marketingcampagne viel niet bij iedereen in goede smaak.


    • Bloomingdale’s – Een advertentie waar het warenhuis subtiel verwijst naar een zogenoemde date-rape veroorzaakt vanzelfsprekend een stroom aan reacties.


    • Osaka Department Store – Adverteerde een uitverkoop met Fuckin’ Sale, wat er héél apart uitzag.


Lees het artikel op imediaconnection.com voor meer info.

Redactie Over Redactie
Heb je een suggestie voor een onderwerp? Mail het gerust naar info@digitalcontentmarketing.nl. Onze redactie gaat er graag mee aan de slag.

Share Button

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *