Contentmarketing op zijn best met Star Wars: The Force Awakens

Share Button

Jullie hebben vast wel meegekregen dat de nieuwe Star Wars volgende week verschijnt. Het was dan ook erg moeilijk om te missen. Iedere website besteedt er aandacht aan, dus ook wij konden niet achterblijven. 😉 Maar ‘posten om te posten’ doen wij bij Digital Content Marketing niet, uit het nieuwe avontuur van Luke, Han en Leia vallen namelijk een aantal goede contentmarketing lessen te halen. Dat Disney de kneepjes van het vak beheerst is de afgelopen jaren namelijk méér dan duidelijk geworden.

Een van de belangrijkste lessen is dat je content niet alleen moet zien als lange artikelen van 5000 woorden of blogposts. Content is namelijk veel meer dan dat. Denk bijvoorbeeld aan infographics, memes, video’s, reviews en podcasts. Dat heeft Disney heel goed begrepen. De afgelopen jaren hebben ze met gigantisch succes druppelsgewijs content vrijgegeven over de nieuwe film. Dit omvat een breed spectrum aan inhoud zoals liveblogs, afbeeldingen, tekst en video’s. Met een zeer grote stroom reacties als gevolg op iedere handeling. De content omvatte verschillende fases van de productie van de film zoals:

  • Casting & productie
  • Het filmproces
  • De teasers/mini-trailers
  • Liveblog vanuit Comic Con
  • Poster en volledige trailer

Wil je graag meer weten over het promotieproces van de film? Lees dan dit artikel op ahrefs.com.

Foto: Lauren Elisabeth / Shutterstock.com

Antal de Waij Over Antal de Waij
Na ruim 12 jaar bij multinationale internet-ondernemingen gewerkt te hebben startte hij het Social Media Marketing bureau Engagement Media. Gespecialiseerd in Social Media & Social Business, Content Marketing en Community Management. Hij heeft veel ervaring opgedaan als marketingmanager en -directeur bij diverse multinationals en was verantwoordelijk voor branding, sales, marketing. Tegenwoordig publiceert hij over social media en social business, contentmarketing en communitymanagement en is hij consultant, docent, spreker en initiatiefnemer van digitalcontentmarketing.nl en platformsocialbusiness.nl

Share Button

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *