Content serving: iets voor mij?

Content serving, iets voor jou?
Share Button

Twee belangrijke vragen voor wie een website heeft: krijgen mijn bezoekers te zien waar ze naar op zoek zijn? En krijgt de content dat ik aanbied de bezoekers die het verdient?

Wat ook het doel is van uw website, u produceert er ongetwijfeld content voor. Belangrijke, interessante, grappige of uitdagende content, waar over nagedacht is en waar ongetwijfeld veel tijd en werk is ingekropen. Maar bent u wel zeker dat, zodra u op de ‘publish’-knop duwt, uw content bij het juiste doelpubliek geraakt? Of gooit u gewoon zoveel mogelijk lijntjes uit, in de hoop dat de vis uiteindelijk wel zal bijten? Biedt u uw bezoekers kwantiteit of kwaliteit?

Veel organisaties en bedrijven gaan ervan uit wanneer de inhoud goed is, hun content automatisch het juiste doelpubliek bereikt. Hierbij vergeten ze vaak dat hun bezoekers elk moment van de dag overspoeld worden met informatie. Dit zorgt ervoor dat wie het internet opgaat vaak in een fractie van een seconde beslist of iets wel of niet interessant genoeg is om te lezen of te bekijken. Het is dus van erg groot belang om in die fractie van een seconde relevante content op maat van elke individuele gebruiker aan te bieden.

Zorg ervoor dat je site intelligent omgaat met elke bezoeker. Bied gepersonaliseerde webpagina’s, met relevante content gebaseerd op persoonlijke voorkeuren, interesses en gedrag. Dat kan via content serving: het gericht uitleveren van content in functie van de gebruiker én van uw content strategie.

Gastblogger Over Gastblogger
Dit artikel is geschreven door een gastblogger, voor www.digitalcontentmarketing.nl. Ook een gastblog plaatsen? Mail dan naar info@digitalcontentmarketing.nl.

Share Button

One comment

  1. Veel bezoeker hebben is fijn … maar waar het echt om gaat is dat je weet wie je bezoekers zijn! Laat je website voor je werken en filter de kwalitatieve leads uit de stroom traffic. Dat zijn namelijk de bezoekers waar je iets mee kunt. Dat zijn de bezoekers waar je klanten van kunt maken. Ik moet er niet aan denken – en veel ondernemers ook niet – om dagelijks 1000 bezoekers te monitoren waarvan ik niet weet wat ze nu echt willen. Je kunt erachter komen als je weet wie je website bezoekt en wat ze op je website doen. Met naam, bedrijfsnaam en kader. Deze gerichte benadering is slimmer dan bulkbenadering, en bovendien veel rendabeler. Via leadgeneration en marketingautomation kun je je leads leren kennen en van je leads klanten maken. Ik ben het helemaal eens met Bart om in te zetten op contentmarketing. SEO helpt daarbij. Binnenkort meer!

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *