Coca-Cola geeft 2e leven aan plastic flessen

coca cola contentmarketing 2nd lives
Share Button

Goede contentmarketing is gebaseerd op consumer insights. Onder de titel ‘2nd lives’ wordt in bijgaand filmpje een prachtig inzicht gegeven dat Coca-Cola heeft in het leven ná het gebruik van de plastic fles. Het filmpje uit Vietnam is gemaakt door reclamebureau Ogilvy & Mather en toont maar liefst 16 mogelijkheden van het hergebruik van de plastic fles die creatie, leuk en praktisch zijn.

De fles kan worden gebruikt om bijvoorbeeld watergevechten te houden, maar ook als puntenslijpselopvanger en opslag voor verf. Om deze toepassingen te ondersteunen worden in Vietnam en later dit jaar in Indonesië maar liefst 40.000 doppen voor deze specifieke toepassingen uitgedeeld om hiermee tegelijkertijd invulling te geven aan het wereldwijde duurzaamheidsprogramma van Coca-Cola.

Het concept is dusdanig universeel dat het naar ons inzicht universeel kan worden gebruikt en wij op de redactie kunnen niet wachten tot we in deze warmte de plantenspuittoepassing mogen ontvangen. Het is op kantoor immers ruim 30 graden.

Antal de Waij Over Antal de Waij
Na ruim 12 jaar bij multinationale internet-ondernemingen gewerkt te hebben startte hij het Social Media Marketing bureau Engagement Media. Gespecialiseerd in Social Media & Social Business, Content Marketing en Community Management. Hij heeft veel ervaring opgedaan als marketingmanager en -directeur bij diverse multinationals en was verantwoordelijk voor branding, sales, marketing. Tegenwoordig publiceert hij over social media en social business, contentmarketing en communitymanagement en is hij consultant, docent, spreker en initiatiefnemer van digitalcontentmarketing.nl en platformsocialbusiness.nl

Share Button

One comment

  1. Het wereldwijde plasticprobleem tot een grapje teruggebracht. Dit is geen oplossing, dit is greenwashing. Als Coca Cola echt serieus is mbt duurzaamheid dan zetten ze wereldwijd statiegeldsystemen op voor hun flesjes waarmee deze uit de leefomgeving halen.

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *