Branded content done right!

braqnded content voorbeelden
Share Button

Met de groei van contentmarketing komt – logischerwijs – ook een groei van branded content. Sommigen noemen branded content verkapte reclame, maar het is meer dan dat. Branded content kan oprecht mooie, ontroerende, goede, storytelling content zijn, zonder dat een merk zich daarbij hoeft op te dringen. Ja, een merk is toevallig de afzender – maar dat hoeft in mijn ogen niet af te doen aan de kwaliteit. Hierbij een paar voorbeelden van fantastische branded content.

Budweiser

Oké, laten we maar gelijk aftrappen met een toppertje, die we vast allemaal wel kennen. Budweiser vertelt keer op keer het verhaal van de Budweiser Clydesdales paarden, over de liefde tussen paard en puppy. Dit staaltje branded content was de superbowl commercial van 2015.

The LEGO Movie

Deze LEGO film was een blockbuster en bracht maar liefst $200 miljoen in het laatje. Een geweldige animatiefilm, met legopoppetjes in de hoofdrol – zonder ook maar enigszins aan te doen als reclame.

Hootsuite & Buffer Blog

Vooral veel marketingbedrijven delen hun kennis door middel van blogs, maar twee namen die het uitzonderlijk goed aanpakken zijn Hootsuite en Buffer. Ze geven je tips en inzichten over de laatste social media trends, over curatie en distributie – zonder zichzelf op te dringen. Ook voor niet-gebruikers zijn de blogs uitermate leerzaam. Daarom verdienen ze een plekje tussen deze branded content voorbeelden.

GoPro Youtube-kanaal

Niet alleen op YouTube pakt GoPro haar contentmarketing goed aan, ook op Instagram zijn ze ijzersterk. De gaafste video’s die met een GoPro-camera zijn gemaakt kun je er vinden. Sport, extreme sports, zelfs apporteer-spelletjes met Border Collies. Dat de camera toevallig dit merk draagt is volledig bijzaak als je het ene na het andere gave filmpje kijkt – maar achteraf kijk je toch stiekem hoeveel je kwijt zou zijn om er ook eentje aan te schaffen 😉

Dit zijn een paar van mijn favoriete branded content voorbeelden. Wat is die van jou?

Antal de Waij Over Antal de Waij
Na ruim 12 jaar bij multinationale internet-ondernemingen gewerkt te hebben startte hij het Social Media Marketing bureau Engagement Media. Gespecialiseerd in Social Media & Social Business, Content Marketing en Community Management. Hij heeft veel ervaring opgedaan als marketingmanager en -directeur bij diverse multinationals en was verantwoordelijk voor branding, sales, marketing. Tegenwoordig publiceert hij over social media en social business, contentmarketing en communitymanagement en is hij consultant, docent, spreker en initiatiefnemer van digitalcontentmarketing.nl en platformsocialbusiness.nl

Share Button

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *