Bekentenis van een Google-spammer

Share Button

Het lijkt fantastisch. Je verdient een jaarsalaris per week met het spammen van de resultaten van de zoekmachinegigant. In 2009 was het nog mogelijk, tot Google ingreep en de wereld voor Jeff Deutsch ineens radicaal veranderde.

Lang was het mogelijk om met linkbuilding een fortuin te vergaren. Goede content was niet nodig om hoog te eindigen in de zoekresultaten. Jeff Deutsch vertelt in een blogpost hoe dit proces voor hem verliep, en hoe hij ontdekte dat content écht koning is.

Antal de Waij Over Antal de Waij
Na ruim 12 jaar bij multinationale internet-ondernemingen gewerkt te hebben startte hij het Social Media Marketing bureau Engagement Media. Gespecialiseerd in Social Media & Social Business, Content Marketing en Community Management. Hij heeft veel ervaring opgedaan als marketingmanager en -directeur bij diverse multinationals en was verantwoordelijk voor branding, sales, marketing. Tegenwoordig publiceert hij over social media en social business, contentmarketing en communitymanagement en is hij consultant, docent, spreker en initiatiefnemer van digitalcontentmarketing.nl en platformsocialbusiness.nl

Share Button

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *