7 Tips voor kwalitatieve marketing automation

marketing automation
Share Button

Door de toename van het aantal bedrijven dat in content marketing investeert, stijgt ook de noodzaak van systemen die een groeiend aantal consumentenreacties op die content in goede banen leiden. Marketing automation wint daarom aan populariteit, maar hoe kan je deze software op een degelijke manier in je benadering integreren?

Marketing automation is booming business. Volgens het marktonderzoeksbureau IDC (International Data Corporation) zullen de bestedingen in marketingautomatisering mondiaal stijgen van 3,2 miljard dollar in 2010 baar 4,8 miljard dollar in 2015. Dat is goed nieuws voor aanbieders als Eloqua, Hubspot, Marketo of Pardot. Hun pakketten automatiseren taken van het marketingdepartement die traditioneel manueel gebeuren en zo marketers de kans bieden om meer tijd te investeren in andere meer creatieve of strategisch getinte opdrachten. Voorbeelden zijn automatiseren van e-mailmarketing, het segmenteren van een klantenbestand, het meten van de performantie van websites, rapportering,… Ook voor content marketing houdt marketing automation specifieke troeven in, denk maar aan het automatiseren van de content distributie of het evalueren van de return.

Lees hier het volledige artikel, geschreven door Luc voor MediaForta.

Redactie Over Redactie
Heb je een suggestie voor een onderwerp? Mail het gerust naar info@digitalcontentmarketing.nl. Onze redactie gaat er graag mee aan de slag.

Share Button

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *