5 Must-read contentmarketing boeken – Update

5 must read contentmarketing boeken
Share Button

Ja, ook in deze online era worden boeken nog wel degelijk gelezen. Zeker als het gaat om het opdoen van veel kennis over een specifiek onderwerp, zoals contentmarketing. Maar welke boeken zijn dan de aanraders? Om je te helpen heb ik 5 goede boeken voor je uitgelicht.

epic content marketing contentmarketing boekenEpic Content Marketing – Joe Pulizzi

Joe Pulizzi is een vooraanstaand expert (evangelist, zo zegt hij zelf) op het gebied van contentmarketing. Sterker nog: hij is de bedenker van deze term. Menig marketeer heeft zijn blog in zijn/haar RSS feed staan. In het boek Epic Content Marketing vertelt hij je hoe je deze vorm van marketing nou goed aanpakt en dat je uiteindelijk minder ‘marketing’ nodig hebt om meer te bereiken. Door afwisselend theorie en cases is het boek goed leesbaar. Bestel het boek hier.

Content! Zuurstof voor je klanten – Antal de Waij

Contentmarketing
Content Zuurstof voor je klanten

Dit is een van de meest complete Nederlandstalige boeken over contentmarketing die er is. Nog slechts drie maanden oud. Antal de Waij is een Nederlandse contentmarketing expert. Dit boek is geschreven vanuit het perspectief dat wanneer je met content aan de slag wilt gaan, je alle antwoorden moet kunnen vinden. Het is dus een heel compleet boek. Het is te gebruiken als handleiding voor wie wil starten met het inzetten van content en biedt verdiepingen inspiratie voor degenen die al ervaring hebben. De customer journey wordt hierbij als uitgangspunt genomen. Je kunt het boek hier bestellen.

Get Content Get Customers – Joe Pulizzi & Newt Barrett

get content get customers contentmarketing boekenDit is het tweede boek in dit rijtje, van de hand van Joe Pulizzi. Dit keer in samenwerking met Newt Barrett. De opbouw van dit boek is erg duidelijk en handig. Het begint bij de uitleg over de contentmarketing revolutie, de ideeën en strategieën en neemt je mee naar de te zetten stappen en uitvoering. Een interessant en inspirerend boek voor zowel beginnende als senior marketeers.

Inbound Marketing – Brian Halligan & Dharmesh Shah

inbound marketing contentmarketing boekenOk, de naam doet anders vermoeden, maar ook dit boek is echt een aanrader op het gebied van contentmarketing boeken. De subtitel van dit boek is ‘Get found using Google, social media and blogs’, wat al een beetje de essentie van contentmarketing weergeeft. Dit boek is vooral bedoeld voor beginnende marketeers en geeft dan een heel goed, uitgebreid en leerzaam inzicht in de nieuwe online marketing kanalen. Op Amazon scoort dit boek maar liefst 4.6 uit de 5 sterren.

aan de slag met content marketingAan de slag met contentmarketing – Aart Lensink

Voor wie vooral veel leert van voorbeelden is dit boek ideaal. Er staan maar liefst 30 succescases in beschreven.  Het zijn wel allemaal cases van het bedrijf van Aart Lensink waardoor het als een reclamefolder leest. Behalve theorie over strategieën en campagnes worden er ook de verschillende kanalen voor distributie in belicht.

Wat zijn volgens jou nou echte must-reads? Ik hoor het graag in een reactie.

Gastblogger Over Gastblogger
Dit artikel is geschreven door een gastblogger, voor www.digitalcontentmarketing.nl. Ook een gastblog plaatsen? Mail dan naar info@digitalcontentmarketing.nl.

Share Button

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *