5 A/B testen voor de beste opt-in formulieren

5 A/B testen voor opt-in formulieren
Share Button

Bij het maken en optimaliseren van je website is A/B testen belangrijk. Hier valt ook het optimaliseren van je opt-in formulieren onder. Je wilt immers dat zoveel mogelijk bezoekers zich inschrijven of iets downloaden. Maar hoe ziet het optimale formulier er uit?

Er zijn 5 A/B testen met interessante resultaten die voor beduidend meer conversie kunnen zorgen:

  • De plaatsing van je formulier
  • Uitlijning van invulvelden binnen je formulier
  • De persoonlijkheid van de call-to-action
  • Je data privacy tekst
  • Het aantal invulvelden

In de resultaten van deze tests gaat het soms om tientallen en een enkele keer zelfs een paar honderd procenten hogere conversie! Wat ga jij toepassen of testen?

Lees hier het volledige artikel over de 5 A/B tests

Antal de Waij Over Antal de Waij
Na ruim 12 jaar bij multinationale internet-ondernemingen gewerkt te hebben startte hij het Social Media Marketing bureau Engagement Media. Gespecialiseerd in Social Media & Social Business, Content Marketing en Community Management. Hij heeft veel ervaring opgedaan als marketingmanager en -directeur bij diverse multinationals en was verantwoordelijk voor branding, sales, marketing. Tegenwoordig publiceert hij over social media en social business, contentmarketing en communitymanagement en is hij consultant, docent, spreker en initiatiefnemer van digitalcontentmarketing.nl en platformsocialbusiness.nl

Share Button

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *