27 handige tools voor je visuele contentstrategie

Share Button

Online marketeers zien visuele content vaak als tijdrovend, duur en vooral erg ingewikkeld. Dit hoeft gelukkig niet zo te zijn. Hier alvast acht praktische tips om je visuele contentstrategie vorm te geven:

  • Zorg dat je visuele verhaal en contentmarketingstrategie op dezelfde lijn zitten.
  • Wees authentiek
  • Gebruik geen stockfotografie (al werkt het vaak wel 😉 )
  • Wees behulpzaam
  • (Her)gebruik oude geschreven content als visual content
  • Gebruik user-generated content
  • Pas je huisstijl toe
  • Pas je visual aan op basis van het beoogde platform

Nu je de acht tips hebt gelezen ben je vast benieuwd naar de 27 handige tools die je visuele contentstrategie naar een hoger plan gaan tillen. Lees daarvoor het volledige artikel op contentmarketinginstitute.com

Antal de Waij Over Antal de Waij
Na ruim 12 jaar bij multinationale internet-ondernemingen gewerkt te hebben startte hij het Social Media Marketing bureau Engagement Media. Gespecialiseerd in Social Media & Social Business, Content Marketing en Community Management. Hij heeft veel ervaring opgedaan als marketingmanager en -directeur bij diverse multinationals en was verantwoordelijk voor branding, sales, marketing. Tegenwoordig publiceert hij over social media en social business, contentmarketing en communitymanagement en is hij consultant, docent, spreker en initiatiefnemer van digitalcontentmarketing.nl en platformsocialbusiness.nl

Share Button

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *